Eerste twee weken Australie - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Dennis Rijt - WaarBenJij.nu Eerste twee weken Australie - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Dennis Rijt - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken Australie

Door: Dennis van Rijt

Blijf op de hoogte en volg Dennis

18 Oktober 2014 | Australië, Collaroy

De grote reis door Australie is nu al weer 2 weken onderweg. Zoals je zou kunnen verwachten voelt het in het begin echt alsof je op vakantie gaat tot dat je opzoek gaat naar werk maar daar begon deze reis niet.

We kwamen als groep op Schiphol Amsterdam al bij elkaar. Vanaf dat moment leerden we elkaar ook direct kennen je stelt jezelf voor tijdens het wachten in de check in rij en dat maakt dat je direct wat contact hebt. Na een kopje koffie en een hapje was het moment dan echt daar dat ik door de paspoort controle zou gaan en mijn lieve familie een tijdje niet zou zien. Eenmaal door de controle was voor mijn gevoel de reis ook meteen begonnen wat op dat moment een rare gewaarwording werd. Je loopt alleen door dat grote Schiphol opzoek naar de gate. Daar aangekomen kwam ik wel weer een backpacker tegen die met onze groepsreis was. In het vliegtuig zaten we met z'n allen bij elkaar dus konden we elkaar op deze lange reis lekker leren kennen. De eerste vlucht ging van Schiphol naar Bangkok daar hadden we een overstap tijd van ongeveer 1.5 uur. Even lekker het vliegtuig uit en een blikje frisdrank om de suikers weer wat op te voeren. Daarna vlogen we van Bangkok naar Taipei (Taiwan) we hadden daar een Hotel voor 8 uur waar we even lekker konden douchen, zwemmen en tot rust komen. We zijn daar in de stad opzoek gegaan naar eten want dat vliegtuig eten ben je helemaal beu na 3 maaltijden. Maar eerst opzoek naar een pin automaat, nou ik kan je zeggen als er niks in normale letters geschreven staat op straat is dat nog een hele opgave. Uiteindelijk hadden we een kleine supermarkt gevonden waar we konden pinnen en hebben we een overheerlijke hamburger gegeten. We wilden toch maar voor de veilige weg gaan met deze maaltijd. Na dit avontuur vlogen we van Taipei naar Sydney weer een reis van z'n 9 uur en met maar 2 uur slaap was ik blij dat de reis er op zat. We werden door de Australien Backpackers opgewacht op het vliegtuig en hebben toen een aankomst foto geschoten met op de achtergrond het Opera House in Sydney. Na wat informatie hadden we de tijd om Collaroy te verkennen we gingen direct naar het strand en zagen tot ons grote geluk meteen een Orca ook wel de Killer Whale genaamd. Die avond hebben we met de groep gebarbecued en heb ik ook meteen mijn eerste stukje kangoeroe biefstuk gegeten wat een zeer smakelijk stukje vlees ik kan ik jullie vertellen.

De eerste dagen hadden een druk programma met als eerste dag de grote regeldag. We gingen met de bus van Collaroy naar Manly waar we op de ferry stapten naar Sydney. In die overweldigende stad aangekomen hebben we onze Mediccare, Bankpas en Australische telefoon nummer regelt. Daarna hebben we door de stad heen gewandeld en kwamen we opeens uit op een dansgroep die net begonnen was met een fantastische mooie voorstelling. We sloten de wandeling af in een sprookjesachtig Park (Royal Botanic Gardens) die uitkwam bij het Opera House en de ferry die we vervolgens weer terug namen naar ons Hostel.

Dag twee gingen we naar de Blue Mountains. Hier begonnen we in de Picknick area van de Mountains van uit dit punt kun je verschillende wandel routes nemen, we zouden wel een stuk de wandelroute pakken maar omdat we nog meer plekken in de Blue Mountains gingen bezichtigen zijn we halverwege het pad weer terug gegaan. Des al niet te min stonden we op plekken waar je van een adembenemend uitzicht genoot. De Tour Guide (Paul) vertelde ons dat de vallei waar we over heen keken ongeveer net zo groot is als hele België. Iets wat je je niet voor kunt stellen omdat je normaal gesproken nooit zo ver weg kunt kijken. Ook de lucht die je daar in ademde was zo zuiver en puur dat je dacht dat het alles genezend zou kunnen zijn. Na het eerste terugkeer punt zijn we met de bus naar de 3 gezusters gegaan. Een rots formatie met verschillende Mythische verhalen. Ook hebben we de Darwin pass gelopen. Charles Darwin heeft door de rijke natuur van Australie ook daar onderzoek gedaan naar dier en plantsoorten. De route die hij liep in 1836 was nu wel wat beter begaanbaar dan in zijn tijd maar wel even bijzonder. Dit sloot onze trip door de Blue Mountains af waarna we naar het Wildlife park gingen. Daar konden we alle bijzondere dieren die Australië te bieden heeft op de foto zetten of met ze op de foto. De Kangoeroes sprongen daar in alle vrijheid in het rond en deze konden we dan ook voeren.

Dag drie gingen we al wandelend door een gebied met als eindpunt een uitzicht vanaf een rots partij die een paar honderd meter naar beneden liep. Daar hebben we een uurtje gezeten en onze lunch gegeten. Er kwam een school dolfijnen voorbij gezwommen wat een prachtig gezicht was vanaf het punt waar wij zaten. Toen we het overweldigende uitzicht in ons op hadden genomen begonnen we een klim naar beneden die ons naar een strandje bracht. Hier hadden we eindelijk een rustig middagje waar we even konden zwemmen en chillen op het strand. Daar was iedereen toen ook wel aan toe. Die avond hebben we met een take away maaltijd aan het strand gegeten voor mij een heerlijk bakje sushi die hier ook spot goedkoop is vergeleken met Nederland. Zoals je je voor kunt stellen is elke avond in dit hostel weer gezelliger dan de vorige dus werd er ook de nodige alcohol genuttigd.

Dag vier hadden we een rustig dagje dit omdat in Australië dan Laber Day heeft, een nationale feestdag. We zijn toen gaan kijken wat onze reisplannen zouden worden en wat er allemaal te doen is hier in Australië. Na al deze informatie weet je eigenlijk van gekkigheid niet meer wat je wilt doen want er is zoveel moois te beleven. Het uiteindelijke plan werd gesmeed en dat was werken in het begin hier in Sydney omdat er best goed aan werk te komen was en dan in Januari een busje kopen waarmee we omhoog konden reizen naar Cairns een stad boven aan de oost kust van Australië. Op deze reis komen we dan langs verschillende surf spots en het Great Barrier Reef. Ook kunnen we een stukje Outback mee pakken als we dat willen. Maar voor het zo ver is word het werk zoeken en aan de bak!

Op onze laatste activiteiten dag hadden we een volle dag surfen. Dit was zo geweldig om te doen en ik kreeg het zelfs voor elkaar om een aantal keer te blijven staan en echt te surfen. Het gebied waar we dit deden was ook weer even prachtig als al het anderen wat we al hadden gezien. Sam onze surf instructeur leerde ons op het strand de fijne kneepjes waarna we met z'n alle de eerste golven gingen trotseren. Een beetje onwennig en niet gebalanceerd begin je op het water maar na een tijdje komt het dan toch goed. Een afsluitende barbecue aan het strand sloot onze groepsreis dan toch echt af en was het tijd om je eigen weg te gaan kiezen.

Momenteel verblijf ik nog in het Hostel en heb ik al heel wat mooie avonden mee gemaakt. En ontzettend veel mensen leren kennen. We zijn met 16 mensen uit het Hostel nog eens terug gegaan naar de Blue Mountains en daar heb ik toen de zwaarste track gelopen. Dit was een prachtige route langs de voet van de berg waar je bij verschillende watervallen uit kwam. Na een stevige wandeling kwam er nog een klim van z'n 500 meter om weer boven te komen.

Ook werd het tijd om opzoek te gaan naar werk. Ik heb twee dagen gewerkt voor Barry. Barry komt oorspronkelijk uit de UK maar hij woont hier al heel wat jaren. Hij is de klusjes man voor een appartementen complex hier in Collaroy waar hij hulp nodig had bij het opknappen van de tuin. Ik heb hem twee dagen geholpen en hele toffe dagen gehad. Ondertussen moest ik wel opzoek naar een full time baantje. Barry had namelijk niet genoeg werk voor volle weken en als het hier regent word er ook niet gewerkt buiten. Momenteel heb ik een baantje gevonden in een warehouse hier niet al te ver vandaan. We verkopen surf, duik en skate spullen aan winkels en ik zorg ervoor dat ons warehouse voorzien blijft zodat de orders gepakt kunnen worden. Een simpele baan maar het verdiend goed en ik kan voorlopig even vooruit. Ik probeer nog iets te vinden in de 3D visualisaties maar dat valt tot op heden nog niet mee. Ik ga het over een tijdje nog eens proberen maar dan met een andere aanpak. Ik kom er nu ook wel achter dat ik hier snel wil gaan reizen zodat ik veel ga zien en doen, ik kan namelijk niet wachten tot het zover is. Tot dan werk ik in dit warehouse en komt er in ieder geval meer binnen dan er uit gaat.

Dit waren in een zo kort mogelijke samenvatting mijn eerste twee weken. Het kan wel even duren voordat er weer een update komt omdat ik voorlopig niet van deze plek weg ga. Tot ik weer ga reizen dan kan ik jullie weer verblijden met mijn ervaringen. Groetjes uit het mooie Australië!!

  • 18 Oktober 2014 - 09:03

    Henny:

    Hey Dennis
    Wat 'n mooi verhaal en wat heb je al veel beleefd daar wij wensen je nog heeeeeeeeel veeeeeeeeeel plezier daar
    groetjes Henny en Johan

  • 18 Oktober 2014 - 17:42

    Jack En Ine:

    Hoi Dennis.

    Wat fijn om te lezen en te merken dat je het daar goed naar je zin hebt!
    En al zoveel gezien en meegemaakt hebt, geweldig!
    Geniet ervan!! Groetjes xxx

  • 18 Oktober 2014 - 18:57

    Henriëtte :

    Geweldig Dennis wat je allemaal al beleeft hebt in zo korte tijd. Denk dat er nog veel moois op je pad komt. Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Groetjes van ons allemaal

  • 18 Oktober 2014 - 19:37

    Joost En Annemieke :

    klinkt goed, wij gaan bijna kwijlen van zulke belevenissen. Gelukkig hebben we hier een dagje zomers weer dat maakt het een beetje goed

  • 19 Oktober 2014 - 13:04

    Hans En Marleen:

    Hoi Dennis

    Nog maar net weg en al zoveel gezien en meegemaakt dat belooft nog wat voor de rest van je backpack tijd
    Geniet ervan veel succes en plezier Groetjes

  • 20 Oktober 2014 - 14:56

    Anne Gielens :

    Hee Dennis!
    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat!
    ik zit hier ook niet heel verkeerd, maar toch zou ik best willen ruilen !!? wat een gaaf land lijkt me dat!
    Geniet van de ervaring, want de tijd vliegt voorbij!

  • 21 Oktober 2014 - 09:28

    De Buren Van Bezij:

    Fantastisch Dennis om zo te kunnen lezen waarom je aan deze tocht begonnen bent.
    De reis voldoet helemaal aan je verwachtingen. En kom je niet meteen hier of daar een baantje,
    het schijven gaat je ook goed af. Wij kijken weer uit naar het volgende reisverslag.
    Heb je al in de gaten hoe snel te tijd voorbij vliegt ??geniet er maar volop van.


  • 21 Oktober 2014 - 17:34

    Ome Rene:

    Hallo Dennis als ik het zo lees heb je het daar goed naar je zin.Jullie hebben al verschillende dingen gezien daar,ik denk wel dat het daar heel mooi is.En surfen lijkt me ook heel gaaf om te proberen ,maar geloof wel dat het niet meevalt.Nou aan je verhaal te zien wil je heel veel gaan zien daar groot gelijk,maar eerst even werken zodat je weer verder kunt heel veel succes ben benieuwd als je weer schrijft de gr Ome Rene

  • 25 Oktober 2014 - 20:09

    Nico:

    Hey Nasi,

    Goed te lezen dat je jezelf goed vermaakt daar!!! Veel plezier nog in Sydney en hopelijk komt er snel weer een update ;-)

    Grtz

  • 07 November 2014 - 22:50

    Wim En Thea:

    Dennis,
    Ik kom er aan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Op het moment reis ik door Australië waar ik ben begonnen in Sydney. Ik zit momenteel in het Sydney Beachhouse YHA hostel. In januari ga ik beginnen aan de reis omhoog langs de oost kust van Australië van Sydney naar Cairns. Volgend jaar zal ik ook nog door Nieuw Zeeland en Thailand reizen waarna mijn reis er al weer op zit.

Actief sinds 18 Okt. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 2121

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 30 September 2015

Dennis Australian Backpacker

Landen bezocht: